Spelregels Junioren

Onder 7
Voor de pupillen Onder 7 is het belangrijkste dat zij spelenderwijs het voetbalspel (leren) ontdekken. Dit betekent dat het voetbalaanbod erop gericht moet zijn om iedere pupil zoveel mogelijk optimaal spelplezier en ontwikkeling te bieden in een voor hem/haar prettige omgeving.

JO7 - Spelregels en spelvorm

knvb.pngOnder 8/9/10
De pupillen onder 8, onder 9 en onder 10 spelen 6 tegen 6 wedstrijden op een bijna kwart veld (42,5m x 30m).

JO8 & JO9 Spelregels en spelvorm
JO10 Spelregels en spelvorm

Onder 11 en Onder 12
De Onder 11 en onder 12 pupillen spelen 8 tegen 8-wedstrijden op een bijna half veld (42,5 x 64m). De wedstrijden worden bij deze leeftijdscategorieën geleid door een pupillenscheidsrechter. Vanaf de Onder 11 leeftijdscategorie publiceert de KNVB ook actief uitslagen en ranglijsten.

JO11 & JO12 Spelregels en spelvorm

Rol ouders in het pupillenvoetbal
Rol ouder JO8 t/m JO12

Onder 13 t/m Onder 19
Van pupillenvoetbal naar juniorenvoetbal.

Spelregels en spelvorm JO13 t/m JO19

Meiden onder 13 t/m Meiden onder 20