BATO 1 en trainersduo Plat en Adam na dit seizoen uit elkaar

20 december 2023 13:15

Afgelopen week vond er een evaluatie plaats tussen het hoofdbestuur en het trainersduo van Bato 1: Erwin Plat en Martin Adam. In goed overleg is besloten om de samenwerking na dit seizoen te beƫindigen.

In de zomer van 2022 begonnen beide heren aan de klus van het trainerschap bij Bato 1. Beide heren kwamen niet als onbekenden binnen. Erwin was bij meeste spelers al bekend vanwege het fantastische werk wat hij afgeleverd heeft bij BATO JO17-1. Mede door zijn leiding is het team in 2022 2e geworden in de voorjaarsreeks van de 1e klasse. Dit is natuurlijk bij het toenmalige hoofdbestuur ook niet onopgemerkt gebleven. Erwin is na deze prachtige prestatie, manier van training geven en de manier hoe hij spelers beter kan maken aangesteld als trainer van het 1e elftal. Erwin zijn 1e klus als hoofdtrainer van een standaard elftal.

Martin Adam is al jaren betrokken bij Bato. Na heel wat jaren verschillende jeugdteams onder zijn hoede te hebben gehad begon hij in 2016 aan de klus als hoofdtrainer van het "roemruchte" Bato 5. Het eerste seniorenteam op de zaterdag. Na één jaar aanmodderen in de 6e reserve klasse werd de knop door Martin omgezet en werd er in het 2e jaar de ambitie uitgesproken om kampioen te worden. Dit is in het seizoen 2017/2018 ook gebeurd na een spannende strijd om het kampioenschap met de buren, WVV 2. Daarnaast is Martin jaren jeugdcoördinator geweest bij onze jeugdafdeling en lid van het hoofdbestuur.

IMG_2093.jpg

Het toenmalige hoofdbestuur en de spelersgroep wist wat ze aan beide mannen hadden. Het doel van het 1e seizoen was om te eindigen in de (sub)top van de 5e klasse en de jonge talentvolle spelers van de JO19-1 toe te passen. Met heel wat debutanten vanuit de jeugd en een eindklassering van plek 6 in de competitie maar wel met plaatsing voor de nacompetitie (winst 3e periode) werd er een mooi seizoen afgesloten in de halve finale van de nacompetitie. Bargeres was hier helaas met 2-1 te sterk. Al met al een prachtige prestatie waar wij als vereniging erg trots op zijn.

Dit seizoen begon uitstekend. Met een groot gedeelte spelers uit eigen kweek en heren met ervaring in het senioren voetbal werden de eerste 2 wedstrijden winnend afgesloten. Helaas kon deze lijn in de 3e wedstrijd niet doorgetrokken worden tegen de huidige lijstaanvoerder van de competitie, Bargeres. Door heel wat afgelastingen in de laatste periode staat Bato 1 op dit moment 7e met 12 punten uit 8 wedstrijden. Het trainersduo heeft richting het hoofdbestuur en de spelersgroep uitgesproken er alles aan te doen om de prestatie van vorig jaar te evenaren: nacompetitie voor een plek naar de 4e klasse. Zowel het hoofdbestuur als de spelersgroep zijn overtuigd dat dit doel zeker haalbaar is met de groep die er nu staat.

Wij wensen Erwin, Martin en de rest van de spelersgroep enorm veel succes in de resterende 14 competitie wedstrijden. De 1e competitiewedstrijd staat alweer op Zaterdag 13 Januari gepland. BATO 1 neemt het dan in eigen huis op tegen Meeden 1.

Hoofdbestuur vv Bato