JO17-1 laat 2 punten liggen in Loon

4 april 2022 9:15

Loon na werken, dat was verdiend geweest voor onze jongens in de uitwedstrijd tegen LEO Loon..

Zaterdagochtend om 8.00u vertrok de wit blauwe brigade van Erwin Plat en Martin Boven naar Loon. LEO Loon JO17-1 stond op het programma. Een ploeg die het ook erg goed doet in deze 1e klasse en 3 punten met een wedstrijd meer gespeeld boven ons staat. Na afgelopen woensdag de oefenpot van Noordster terecht verloren te hebben met 3-0 waren alle ingrediënten aanwezig om ons tegen LEO te revancheren en de punten mee te nemen naar Sodom. We waren vandaag met 14 man sterk. Joël , Sem M (beiden geblesseerd) en Twan (werk) waren afwezig.

Na een wat rommelige warming up waren de boys tot het bot toe gemotiveerd om 3 punten te halen. De jonge scheidsrechter die werkelijk waar een geweldige pot floot, floot om 9.33u voor het startsignaal. Bato begon sterk aan de wedstrijd. Dit resulteerde in een aantal kansen voor onze voorhoede spelers. Af en toe kwam LEO in de buurt van ons doel maar tot gevaar heeft dit niet geleden doordat al het gevaar door onze solide verdediging werd tegen gehouden. Na een halfuur spelen kregen wij een vrije trap op de rechterkant van het veld. Met Jip binnen de lijnen brengen standaard situaties altijd gevaar met zich mee. Jip slingerde de bal geweldig richting de penaltystip. Via de kluts belande de bal voor de voeten van Roderik die de bal bekwaam tegen de touwen aan schoot. 0-1! Na deze goal werden de heren van LEO wakker. Het leek of onze jongens nog aan het feesten waren na de goal wat resulteerde in de 1-1 direct na de aftrap. LEO wilde na deze goal verder gas geven. Helaas lieten onze jongens zich veel te makkelijk het kaas van het brood eten. Nadat de bal veroverd werd door LEO schoof de goedspelende middenvelder van LEO de bal via binnenkant paal achter Xander. 1-2... Al deze 3 goals in een tijdsbestek van 4 minuten. Met deze tussenstand gingen we ook de rust in.

In de rust stond aanvoerder Dylan op en nam het woord om iedereen op scherp te zetten voor de tweede helft. Na nog wat tactische aanwijzingen van trainer Erwin gingen we vol goeie moed de 2e helft in.

De 2e helft begonnen we wederom uitstekend. Met onze 3 snelle rakkers voorin is het altijd gevaarlijk. Na een goeie aanval werd Jorian 5 minuten na rust 1 op 1 met de keeper gezet. Jorian schoot de bal op een prachtige manier tegen de touwen. 2-2! De spelers pepten elkaar op om door te gaan. 3 punten is het enige dat telt. We bleven goed voetballen en dat resulteerde in de nodige kansen voor ons. Helaas bleken we op sommige momenten niet scherp genoeg voor de goal te zijn. Na 20 minuten gespeeld te hebben in de 2e helft kregen we weer een corner. Onze Jip legt de bal panklaar op het hoofd van Lie die de 2-3 binnen kopt. Een zeer terechte voorsprong voor de jongens van Bato. LEO had niks te vertellen in deze 2e helft. Na nog een aantal kansen op de 2-4 begon LEO er nog in te geloven en gingen alles of niets spelen. Geheel tegen de verhouding in kwam LEO 5 minuten voor het einde na een frommel goal op gelijke hoogte. 3-3....... Pff... Dan kun je nog zo goed voetballen, uiteindelijk gaat het om doelpunten om resultaat te halen. 1 minuut voor tijd brak LEO zelfs nog een door. Een 1 vs 1 duel tegen onze Thijs. In de ogen van de trainers het mooiste moment van de wedstrijd. Thijs, die een geweldige pot speelde, ging met zijn hele hebben en houden het duel in en won deze op schitterende wijze. Hij vierde dit alsof hij de Champions League gewonnen had. Alles voor het team en typerend hoe deze jongens voor elkaar door het vuur willen gaan. Na dit geweldig moment was de wedstrijd ten einde en werden de punten verdeeld.

Al met al hebben we 2 punten verloren maar hebben we ook veel van deze week geleerd. Volgende week spelen we thuis tegen Drenthina JO17-1 om 10.30u. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Tot volgende week!