BATO 1 weet geen resultaat te boeken in Oostwold

21 maart 2022 10:00

De mannen van trainer Harold Molanus hebben in een heuse derby die menig toeschouwer naar de Klinkerstraat bracht helaas geen resultaat weten te boeken. Het op de ranglijst als tweede geklasseerde VVS trok de wedstrijd in een tijdsbestek van nog geen tien minuten naar zich toe, iets wat de ploeg zich mag aanrekenen.

logo-vvs-oostwold-150x150.pngBato_Logo_WEB_png.png

Alle voortekenen voor een heerlijk voetbalmiddagje waren aanwezig. Er was een heerlijk zonnetje, een mooi aantal mensen op de been en niet al te veel wind. De grasmat was wel moeilijk bespeelbaar, iets waar je natuurlijk mee te maken hebt in de lagere regionen van het amateurvoetbal. In de aanloop naar deze wedstrijd was de trainingsopkomst nog nooit zo hoog geweest! Maar liefst zeventien spelers waren woensdagavond op de been met de hoop om minuten te mogen maken in Oostwold. Deze aanwezigheid had natuurlijk ook alles te maken met het feit dat er livemuziek na afloop aanwezig was, dat wil je natuurlijk meemaken nadat je een potje hebt gevoetbald.

Nadat Harold een wat kortere uitleg dan normaal had gegeven, was het voor iedereen duidelijk wat er moest gebeuren. De inmiddels bekende drie P's moesten in werking worden gebracht. Plezier en passie in het veld brengen wat uiteindelijk moet leiden tot de prestatie. In de eerste helft heeft de ploeg aangetoond om tegen een van de betere teams uit de competitie goed mee te kunnen doen. Er werd hard gewerkt, bij vlagen redelijk goed gevoetbald en er werd vooral als team gespeeld. BATO had het meeste balbezit, maar echt grote kansen ontstonden er nauwelijks. Speldenprikjes van buiten de zestien meter leverden weinig gevaar op voor de doelman uit Oostwold. Aan de andere kant kon onze doelman zich één keer echt onderscheiden door op een geweldige manier een penalty en de daaropvolgende rebound te pakken. Overigens mochten we voorafgaand aan deze penalty niet klagen dat we nog met elf man op het veld stonden, dit had ook anders kunnen aflopen. Nadat deze penalty net voor de rust werd gepakt, konden we rusten met een 0-0 tussenstand.

In de rust voelde iedereen aan dat er een resultaat mogelijk was vanmiddag in Oostwold. De linies werden nog iets dichter op elkaar gezet zodat de ruimtes op het middenveld niet te groot werden en dit leek de uitkomst naar wellicht een kleine stunt hedenmiddag. Dit gevoel veranderde echter al razendsnel nadat VVS in een tijdsbestek van amper tien minuten drie keer het net wist te vinden. Zoals wel vaker knakt er bij een tegendoelpunt wat in de koppies en gaat het spel snel bergafwaarts. Nadat er wat wissels werden doorgevoerd ontstond het spelbeeld van de eerste helft weer. In de tweede helft leverde dit ook meer kansen op en behoudens een doelpunt van Roy Zweep wist BATO niet verder te scoren. Er werd nog wel een slotoffensief gecreëerd wat nog enkele hachelijke momenten opleverde, maar helaas zonder resultaat.

De eerste helft en de laatste twintig minuten kunnen we op voortborduren, hierin zie je wat er mogelijk is met dit elftal, mits de koppies allemaal de goede kant op staan. Nog even een speciale dank aan VVS en Jessy Arjaans voor de gezelligheid na afloop. Volgende week staat er weer een derby tegen ditmaal Westerlee voor de deur!