Nieuwe parkeerplaats bijna gereed!

18 maart 2022 9:45

De nieuwe parkeerplaats is bijna gereed en biedt plaats aan ca 50 auto's. In dit item kunt u lezen hoe het allemaal tot stand is gekomen.

Introductie
Dik 6 jaar geleden vonden de eerste gesprekken met de gemeente plaats om het parkeerprobleem bij onze groeiende club op te lossen. Regelmatig was er sprake van een onveilige situatie bij het in- en uitstappen aan de Sint Vitusholt, wat gelukkig niet tot ernstige incidenten heeft geleid.

Na een aantal vruchtbare gesprekken is er besloten dat er eerst een tijdelijke oplossing zou komen met hierbij de afspraak dat alles netjes bestraat zou worden als de werkzaamheden aan het riool van de Sint Vitusholt afgerond waren. Zoals iedereen wel weet zijn deze werkzaamheden een aantal keren uitgesteld, met als gevolg dat we veel langer dan verwacht een entree van ons sportpark hadden waar we niet heel vrolijk van werden. Maar alles beter dan de onveilige situaties van voorheen!

Corona
Door Corona en dus veel minder verkeer en minder voetbal is uiteindelijk de afgelopen 2 seizoenen de overlast nog redelijk beperkt gebleven, geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.

Status nu
Inmiddels zijn de werkzaamheden bijna afgerond en begint onze nieuwe parkeerplaats zijn vorm te krijgen. De verlichting is geplaatst, de vakverdeling ziet er goed uit en de afscheiding tussen parkeerplaats en toegangsweg naar de kantine is inmiddels ook afgebakend met “biggenruggen”.

IMG-20220317-WA0023.jpgIMG-20220317-WA0012.jpgIMG-20220317-WA0020.jpgIMG-20220317-WA0020.jpg
IMG-20220317-WA0021.jpgIMG-20220317-WA0011.jpg

Wanneer parkeren?

Eind deze week/ begin volgende week (week 11/12) moet het werk afgerond zijn en hebben we plaats voor ca. 50 extra auto’s op ons sportpark en kunnen we plannen maken voor een volgend project; het verfraaien en aankleden van onze dijk!

Hierover later meer…………

Notitie: De nieuwe parkeerplaats is te bereiken via de oude parkeerplaats (via Sint Vitusholt 7e laan/ Rienmeijer).