Bato VR1: Start van de competitie!

Noordster VR18+1

VV BATO VR18+1

23 september 2022 20:30

Sportpark Oude Pekela
Sportlaan 1
9665HT
OUDE PEKELA
tel. 0597-612794

Daar was ie dan! De avond waarnaar uitgekeken werd: de eerste competitie toernooiavond voor Bato VR1. Het sportpark van Noordster in Oude Pekela was het strijdtoneel. Maar voor het zover was moest de door afmeldingen geteisterde ploeg compleet gemaakt worden met Nina, Chlöe en Emma van onze MO17-1. Meiden, nogmaals bedankt voor de hulp en de inzet!

De openingswedstrijd tegen Damacota leek een prooi voor onze dames te worden, want we hadden aardig wat kansen en waren duidelijk sterker. Helaas lukte het niet om de kansen te verzilveren en bleef het 0-0. In de wedstrijd was goed te zien dat er vooruitgang was geboekt: het was niet meer het paniekerig aandoende pingpongvoetbal van het toernooi in Veelerveen. Daarnaast was de omzetting naar een 3-2-1 opstelling een goede keuze. De tegenstanders liepen nu niet meer dwars door ons centrum, want daar hadden wij het beest Zijlstra geposteerd. De 0-0 betekende wel meteen een opsteker en het behalen van ons eerste doel: een punt halen. Er werd door iedereen keihard geknokt om het punt over de streep te trekken en dat lukte gelukkig. Zeer vervelend was dat Jennie met een voetblessure de strijd moest staken

IMG-20220923-WA0007.jpg

PJC was de volgende tegenstander en dat beloofde een zeer zware pot te worden. PJC was de kampioen van vorig seizoen. Het beschikt over een goed voetballende ploeg. Maar onze dames stroopten de mouwen op en gingen de strijd aan. We waren zeker niet de mindere en na een minuut of 10 van op en neer gaand spel viel de bal tussen de keepster van PJC en Nina in. De keepster dacht dat ze de bal kon hebben, maar had buiten de turboversnelling van Nina gerekend. Die was dus een teenlengte sneller bij de bal en tikte de bal voor het doel langs, waar de attent meegelopen Lisanne de bal in het net deponeerde. Ons eerste doelpunt en op dat moment een verdiende voorsprong. Daarmee hadden we ook ons 2e doel bereikt: scoren. Er ontstond enige paniek aan onze linkerzijde, waar PJC razendsnel een mobilisatie uitvoerde. Vanaf dat moment kwamen we flink onder druk te staan, maar de reddingen van Kim en het stevig ingrijpen van onze speelsters voorkwamen de gelijkmaker. PJC zag er de humor niet van in, de scheidsrechter snapte de spelregels niet (geen slidings toegestaan, overduidelijk hands) en met een afstandschot trok PJC de stand gelijk. Maar meer kregen ze niet! Onze verdediging stond als een huis, het middenveld verdedigde vol mee en dus vierden we het punt als een overwinning.

Er werd gedacht dat de wedstrijd tegen Noordster dan wel een overwinning moest kunnen opleveren, maar we werden ruw wakker geschud. Blijkbaar had Noordster zich flink geroerd op de transfermarkt en een aantal leuke voetbalsters ingekocht. In de eerste 5 minuten werden we een aantal keren flink overlopen en, aangezien de conditie inmiddels ook begon terug te lopen, incasseerden we de 1-0. Toch speelden we ons ook onder de druk uit en kregen zelfs kansen op de gelijkmaker. Helaas viel daarna de 2-0 en was de strijd bijna gestreden. Eva en Nina kregen nog mogelijkheden, maar het zat even niet mee.

We hebben onze eerste 2 punten binnen! Nu gaan we daar op voortborduren en dan pakken we binnenkort onze eerste overwinning. Volgende week vrijdag de oefenwedstrijd tegen WEO VR1, maar eerst woensdag weer het trainingsveld op.