BATO JO17-2, PLEZIER EN ONTWIKKELING = RESULTAAT

9603TG
HOOGEZAND
tel. 0598-326977

Vandaag stond er voor de heren en dames van Bato JO17-2 een inhaalwedstrijd gepland, in en tegen Hoogezand JO17-3. Deze wedstrijd was al een aantal keren afgelast vanwege verschillende oorzaken. We misten onze vaste keeper Dyon, die een paasweekend uitje had. En ook Manuel was afwezig, dit door ziekte. In goed overleg besloten om Dylan van de 17-1 mee te nemen. Geen luxe want ook Hoogezand had moeten lenen van andere teams.

Op het kunstgras gingen we goed van start. Er werd gecombineerd wat een lust voor het oog was. Echter waren het de voorhoede spelers van Hoogezand die supersnel waren. Onze verdediging wist zich er geen raad mee, waarna we onverdiend op een 1-0 achterstand kwamen. Net als in de wedstrijd tegen Siddeburen ( 2-1 winst) hadden we Britt samen met Youri in de spits staan. Na goed combineren was het Youri die alleen op de keeper af ging en bekwaam de terechte 1-1 binnen schoot. Het spel werd wat grimmiger en het fysieke gedeelte van het voetbalspel leek de overhand te krijgen. Zeker ook met de Hoogezand coach die in mijn beleving meer het negatieve uit de kinderen haalde dan het positieve. Waarschijnlijk met alle goede bedoelingen, maar niet mijn stijl.

We staan in de wedstrijd dan wederom niet goed te verdedigen met de snelheid van Hoogezand voorin. 2-1 achter waarbij gelegenheids keeper Tim niets te verwijten viel. Matano maakt verdiend de 2-2. En het is hem zo gegund. Want als Matano iets rustiger gaat voetballen is hij een gevaar voor iedere verdediging en maakt hij minimaal 20 doelpunten in een seizoen. Toch komen we vlak voor rust wederom op achterstand. 3-2. Wilko geeft aan dat hij niet lekker in de wedstrijd zit. Dat kan en is prima dat het aangegeven word. Na een aantal omzettingen en aanwijzingen in de rust staan onze verdedigers goed.

Onder aanvoering van Sven staan Justin, Yves, Wilko en Aschwien nu wel goed te opzichte van de snelheid van Hoogezand. Elke keer kon er net voldoende een voetje tegen de bal gezet worden. Het was Dylan die uit de kluts op het middenveld de bal meenam en slalomde richting de keeper en afronde. 3-3 Na een fantastisch genomen corner van aanvoerder Niels is het Dylan die inkopt. Loepzuiver doelpunt maar word niet gezien door de scheidsrechter. Niels blijft verhaal halen bij de scheidsrechter en krijgt geel en een verwijzing van 10 minuten. Dan moet het team met 10 tegen 11 zien te overleven. Mooi om te zien hoe de aanwijzingen dan zo goed mogelijk worden opgevolgd.

Inmiddels was Wilko ook vervangen met kramp verschijnselen. Britt nam de positie op rechts in en Justin ging centraal spelen. Na een pass van Youri werd Dylan weggestuurd. Richting de keeper werd hij in het strafschopgebied door 2 verdedigers neergehaald. Terechte penalty. Niels, vaste penalty nemer mocht na zijn straf weer binnen de lijnen op dat moment. Na overleg tussen Niels en Dylan nam laatstgenoemde de penalty zelf. 3-4 Wat er daarna allemaal langs de kant gebeurde bespaar ik jullie lezers in dit verslag. Randverschijnselen die helemaal niets met voetbal hadden te maken. Besloten om in de tweede helft ook gezien het fisieke gedeelte om Marijn en Mirthe niet meer in te zetten. Al speelden zij in de eerste helft zoals zij horen te spelen. In dienst van het team. En dit team ontwikkelt zich, als team maar ook individueel. Mooi om te zien.

Plezier en ontwikkeling is resultaat! Fijne paasdagen!
IMG-20220417-WA0005.jpg